دسته‌بندی نشده, مقالات

گاز فردار یا اجاق رومیزی ؟

اگر اهل غذاهای فری هستید، مستاجر هستید و البته فضای کافی در آشپزخانه برای انواع اجاق گاز هم دارید، اجاق گاز های مبله برای شما گزینه ایده ال تری است تا مجبور به صرف فضا و هزینه مجزا برای فر نباشید.

آشپزخانه ها زیباترین و بهترین قسمت یک خانه هستند. هر جای خانه که باشد و هر شکلی که داشته باشد، وقتی بتوانید در آن غذا درست کنید، به اندازه کافی خوب است. آن چه که پخت و پز در آشپزخانه را تعریف می کند اجاق گازاست بنابراین پر اهمیت خواهد بود که یک اجاق گاز خوب داشته باشید که همه چیز را ساده‌تر کند و حتی شما را به پخت و پز تشویق کند.

اگر قصد خرید یک گاز فردار برای جهیزیه دارید یا علاقمند هستید که محصول جدیدی را امتحان کنید، بهتر است با جنبه های مثبت و منفی کالاهایی که در بازار وجود دارد آشنا باشید تا کمکی برای انتخاب مناسب شما باشد.

گاز های قدیمی و مبله

با گشت وگذار در فروشگاه اینترنتی اولین سوالی که با آن مواجه می شوید انتخاب بین اجاق گاز مبله و صفحه ای است. برای سال های زیادی در خانه ها متدوال بودند. انواع قدیمی تر، تک شعله بودند با یک فر اما هر روز قابلیت های بیشتری به آن ها اضافه شد. این گازها در حال حاضر خود سه نوع گازی، برقی و برق و گاز دارند که با توجه به قیمت گاز در ایران، انتخاب انواع گازی به صرفه تر است.

بنابراین اگر اهل غذاهای فری هستید، مستاجر هستید و البته فضای کافی در آشپزخانه هم دارید، گاز مبله برای شما گزینه ایده ال تری است تا مجبور به صرف فضا و هزینه مجزا برای فر نباشید. پخت و پز با گاز فردار آسان تر از فر های توکار موجود در بازار است اما اگر اهل فر نیستید و برای شما بیشتر حکم یک کابینت اضافه را دارد، بهتر است به انواع اجاق صفحه ای هم نگاهی بیاندازید.

شاید از مصرف کنندگان گازهای رومیزی شنیده باشید که می گویند این مدل، شعله جان داری ندارد. درست است، گازهای مبله به دلیل نحوه عملکرد و ساخت، قدرت شعله بیشتری نسبت به مدل رومیزی دارند. نکته دیگری که وجود دارد استحکام بالاست. اغلب افرادی که گاز رومیزی شیشه ای دارند تجربه یک بار شکستن شیشه گاز را داشته اند اما گازهای فردار به ندرت در ساختار بدنه به مشکل بر می خورند.

 اجاق صفحه ای زیباروی و جمع و جور

کاربرد اجاق گاز صفحه ای یا رومیزی به علت کمبود فضای آشپزخانه در آپارتمان ها متداول تر شد. ظاهر شیک آن ها و حس لوکس و مدرنی که به آشپز خانه می دهند، اولین گزینه ای است که مشتری را به سمت خود جذب می کند. در شکل ظاهری تنوع زیادی هم وجود دارد و مشتری زمانی که فضای محدود اما حق انتخاب زیادی داشته باشد، خوشحال است.

طبق آمار پرفروش ترین نوع آن ها ۵ شعله و ۶ شعله است. اغلب این نوع اجاق گازها از گاز به عنوان سوخت استفاده می کنند اما نمونه های برقی و لمسی هم تولید می شود که در آشپزخانه شما طرحی نو در می اندازند. با خرید این نوع گاز، در صورت نیاز باید فر را به صورت جداگانه خریداری کنید و هزینه و فضای جداگانه در نظر بگیرید اما در عوض برای انتخاب اجاق گاز و هم در انتخاب فر تنوع بیشتری خواهید داشت.

این گازها علاوه بر کیفیت و کارایی، فضای زیادی اشغال نمی کنند، سنگین نیستند و به راحتی با یک فر تو کار با کیفیت یا سولاردام، یک تیم خوب را تشکیل می دهند که ظرفیت بالایی برای پخت و پز دارد. قیمت آن ها هم از قیمت گاز فردار پایین تر است. اجاق گازهای رومیزی در انواع استیل، سرامیکی، شیشه ای و استیل شیشه ای موجوداند.

عیب بزرگ گازهای صفحه ای این است که نصب آن ها به برنامه ریزی قوی طراحی نیاز دارد و باید با بقیه المان های آشپزخانه همخوانی داشته باشد که اغلب این همخوانی شامل خانه هایی می شود که پروژه ساخت و ساز آن ها تازه تر است بنابراین در اسباب کشی ممکن است به دلیل تغییر موقعیت بدون استفاده باقی بمانند.

درسته که آشپزی یک هنره اما امکاناتی که استفاده می شود هم مهم است. امکاناتی که با قابلیت هایشان اجازه ندهند آهنگ بی قرار زندگی مدرن، لذت آشپزی و صرف یک غذای خوشمزه خانگی با اعضای خانواده را از شما بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *